Kakak sulung saya yang seorang tu, suka benor beli satu benda ni. Dia sentiasa on the go. Kalau ada makanan sedap-sedap, dia selalu kongsi di group keluarga. Kadang-kadang, kakak kongsi dia makan di mana.
Poketto ini pun, hasil perkongsian kakakku. Sebelum ini, saya tak pernah jumpa. Maklumlah, saya selalu singgah kedai runcit di rumah saja. Cuma bila saya merajinkan diri masuk FamiliMart dan 7-Eleven, barulah saya ternampak Poketto ini. Baru-baru ni, saya pergi membeli-belah di supermarket, ternampak di rak roti, pun sudah ada Poketto ini.
Saya pun cubalah beli.
![]() |
| Sunshine Poketto Sandwich perisa tiramisu |
Produk sandwich berkrim tanpa kulit ala Jepun yang dikeluarkan oleh Sunshine Bakeries Malaysia. Poketto ini diinspirasikan daripada snek konbini (kedai serbaneka) di Jepun.
Keistimewaannya terletak pada roti yang lembut tanpa kerak (crustless) dan dikedapkan sepenuhnya dari hujung ke hujung supaya intinya tidak tumpah dan mudah dimakan di mana-mana. Roti ini juga menggunakan susu Hokkaido untuk memberikan tekstur gebu dan rasa lemak berkrim, gitu.
Harga sebiji Poketto ialah RM2.50. Saya rasa perisa tiramisu dulu.
![]() |
| Tudia, inti dia... |
Sedap juga dimakan bila lapar. Hehe.. roti dia lembut. 😋
Selain perisa tiramisu, ada lagi perisa lain seperti susu hokkaido, strawberi dan mori apple (Edisi terhad).
Alternatif la, selain roti berkrim, boleh juga beli poketto ni, untuk stok bila mama belum siap masak.
![]() |
| Poketto perisa susu hokkaido |
Selain kedua perisa dalam entri ini, perisa strawberi pun saya pernah cuba juga. Boleh tahan.
Ini bukan entri berbayar. Saja jer, kongsikan makanan sedap. Hehe..
Baiklah. Jumpa lagi, ya. 💗



Tiada ulasan:
Catat Ulasan