Hari ambil darah
Assalamualaikum, dan selamat sejahtera, kepada semua pembaca blogku yang dikasihi sekalian....
Harap anda semua sihat, dan gembira selalu.
Entri hari ini, saya nak ceritakan apa berlaku pada hari Jumaat, 7 Ogos 2026 yang lepas.
Pagi-pagi seperti biasa, saya pergi berjalan di padang.
![]() |
| Cantik langit pada pagi itu. |
Berjalan selama 57 minit, dengan jarak 4.56 kilometer, bersamaan dua pusingan padang. Alhamdulillah.
Lepas berjalan, saya terus ke hospital, ada temujanji hospital, ambil darah. Saya sudah puasa sejak 10 malam hari sebelumnya.
![]() |
| Nombor giliran unit pengambilan darah. |
Hari Jumaat biasanya tidak ramai orang. Saya tak tunggu lama pun. Tak sampai 10 minit, selesai ambil darah. Alhamdulillah.
Merdeka! Jom makan roti canai! 😍 Padahal hari sebelumnya, sudah makan roti canai juga. Hehe...
Repeat Warung Pak Wan, Ayer Tawar. Hidup untuk dinikmati.
![]() |
| Roti banjir spesial |
![]() |
| Roti kosong kari kambing |
Sedap kuah kambing. Daging kambing pun lembut. Memang terbaik roti canai di sini. The best roti canai in the world! 👍👍
![]() |
| Roti jantan |
![]() |
| Kuah roti jantan ada sambal |






Cantiknya sunrise Subhanallah. Untuk kolesterol nanti Nur cuba ambil Palestine Extra Virgin Olive Oil, cold pressed. Ambil satu sudu selepas bangun dan sebelum tidur. Insyaa Allah slow2 ok nanti. Take care tau.
BalasPadam